diumenge, 18 de desembre del 2011

10 PRINCIPIS PER A LA CONVIVÈNCIA LINGÜÍSTICA


1

A la Comunitat Valenciana hi ha dues llengües oficials, tinc el dret d’utilitzar qualsevol de les dues en qualsevol situació de la meua vida, pública o privada, per escrit o oralment.


 
2

Utilitzar la meua llengua sempre que vulga i reivindicar el dret de fer-ho, encara que conega les dues, ni és un capritx ni em convertix en una mala persona, només en una persona que vol que la deixen ser com és.


3

Conéixer les dues per igual em permet accedir a una gran quantitat d’obres literàries, informació i coneixements que em fan la vida més fàcil i agradable.


4


No he de renunciar a parlar o escriure per por de no fer-ho prou bé. La llengua més incorrecta és la que no s’usa.


5

Tinc la possibilitat d’assistir a cursos de valencià al meu poble. L’Oficina Municipal de Promoció de l’Ús del Valencià pot informar-me’n.



6
Mostrar a aquells i aquelles que ens visiten com és la nostra llengua, amb el mateix respecte i tolerància que tenim dret a exigir-los, ajuda perquè ens coneguen i aprecien millor.





7


Puc demanar a les institucions i organismes oficials que es dirigisquen a mi en la meua llengua. Tenen el compromís i l’obligació de fer-ho.


8

Puc acudir a l’Oficina Municipal de Promoció de l’Ús del Valencià del meu poble perquè m’assessoren i m’informen sobre tot allò relacionat amb el valencià: cursos, ajudes, proves de la Junta Qualificadora, recursos bibliogràfics i informàtics, drets lingüístics, etc.

9

Tinc el dret d’acudir a l’Oficina Municipal de Promoció de l’Ús del Valencià perquè m’ajuden a tramitar en valencià tots els documents oficials, ajudes institucionals, proves de la Junta Qualificadora, traducció del meu nom, etc.

10
Si pose en els plats d’una balança tot el que ens arriba en castellà i tot el que es fa en valencià (mitjans de comunicació, papers impresos, informació visual, etc.), no cal massa imaginació per a vore com es queda. Tot el que jo faça en valencià contribuïx a equilibrar-la.


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada